OnTheRunRTW@gmail.com

on:the:run

Helló Afrika tell me how you do?

a gigantikus összegzés

2017. augusztus 03.

Két hét és majdnem 5000 kilométer után befejeztük utunkat a hegyek között, és megérkeztünk a tengerpartra. Nagyon intenzív két hetünk volt, és nagyon élveztük, de sokkal fáradtabbak voltunk, mint mikor elindultunk. Nem az volt a terv, hogy majd döglünk a tengerparton a nyugágyak között, mint Egyszerű Géza a tunéziai hotel all inclusive szakosztályán, de kicsit vissza akartunk venni a tempóból.

Egy hónap nem rövid idő, de nem is elég hosszú ahhoz, hogy egy ekkora országot rendesen be lehessen járni. Mi úgy döntöttünk, hogy lemegyünk délre az ország közepén, keresztül az Atlaszon, és visszamegyünk fel északra az óceán partján. Ha lett volna még 7-10 napunk, akkor lemegyünk keletre és délre a Szaharába is, de ennyi időnk nem volt, homokdűnéket már láttunk, ezért ez most kimaradt.

Így kötöttünk ki Mirleftben, ahol igazából semmi sincs. Sidi Ifni volt az igazi úticél, de túl turistának tűnt, és nem akartam ennyire belecsapni a nyaralós feelingbe, mert nagyon nehezen viselem. Sidi Ifni az útikönyv szerint Marokkó art deco gyöngyszeme, a valóságban maximum egy kopott igazgyöngy hamisítvány egy repedt intarziás ékszerdobozban. Szerintem nem járok vakon a világban, de nem találtam benne semmi art deco-t.

Kétségkívül van egy egyedi atmoszférája, mindenesetre még így is sokkal jobb hely, mint Mirleft, ami egy klasszikus, unalmas szarfészek. Ezt eléggé benéztük, de nem volt tragédia. Erre a környékre azért megy a túriszt, mert Sidi Ifni és Mirleft között található Legzira Beach, és itt van Marokkó egyik leghíresebb turista látványossága, a hatalmas szikla boltívek. A hatalmas sziklaboltívek egy nagy üres tengerparton pont olyan hatást tesznek az emberre, mint ahogy azt a képeket nézegetve elképzeli, sőt, minket annyira megütött, hogy kétszer is elmentünk megnézni. Egyszer dagálykor, amikor félig víz alatt vannak, egyszer pedig naplementében apájkor. Kurva romantikus volt, de várt ránk még egy egyáltalán nem romantikus feladat is: olajat kellett cserélnem a motorban.

Két motort is építettem már, de én a blokkhoz soha nem nyúlok, így olajat sem cseréltem még soha. Sajnos ezt sem tanították az ELTÉ-n, de természetesen a Youtube-on ez is fent volt, és a videó alapján nem tűnt agysebészetnek.

Elrobogtunk a következő nagyobb város jelentősebb benzinkútjához, vettem olajat, bekerekeztem a benzinkút műhelyébe, és fél óra alatt sikerült megoldani a feladatot. Kicsit izgultam, hátha elbaszok valamit, és ott fogunk ülni egy motorral, aminek beletöröm a blokkjába az olajszűrő menetét, vagy mindent eláztatok olajjal, de pont olyan egyszerű volt, mint a videó tutoriálban. Tiszta szerencse, hogy vannak olyan geekek, akik unalmukban ilyen videókat gyártanak.

Friss olajtól megrészegülve téptünk tovább északra Taghazout felé.

Taghazout a #coyz #laidback #surftown #cool városa Marokkónak. Itt már tombol a turizmus, de a hely igazából a szörfözésről szól. Ez egyrészt jó, mert nem egy olyan hely, amit faltól-falig beborítanak a hotelek, de lehet jó helyeken lakni és jókat enni, ami a hegyekben impossible mission.

Taghazoutban mindenki a legrosszabb szörfös sztereotípiának megfelelően nagyon laza és nagyon cool, minden napszak minden percében.

A szörfösök 80%-a szinte soha nem szörfözik, csak nagyon sokat beszél róla, és nagyon sok szörfös videót néz a Youtube-on, miközben nagyon beszívva sokat gondol arra, hogy ő szörfös, mert szörfösnek néz ki. Van egyfajta hasonlóság a szörfök mellett álldogáló, ugyanúgy kinéző arcok, és a café racerek mellett álldogáló, szintén ugyanúgy kinéző cool arcok között. Mindenféle szubkultúra mindenféle cool arcai pontosan ugyanolyan unalmasak a világon mindenhol. Valahova tartozni nagyon nem cool, ezt minden igazi cool arc tudja, akinek van egyénisége.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.